Sunday, May 15, 2011

nasi lemak enam puluh sen...


gerai nasi lemak - 7pagi hingga 12 tengahari





sederhana begini saja...sumber pendapatan sampingan





ini rupa nasi lemak enam puluh sen 
akhbar terpakai jugak lah jadi pembungkus nasi lemak 









sambalnya memang best. pelanggan yang cerewet...ada yang mahu sedikit (setitik jer)
ada yang mahu banyak..sedap katanya 
(penduduk Baling suka makanan pedas - saya juga suka)



sambalnya dari cili boh yang dibuat sendiri. 
resepi? 
hmm...mak saya punya...









2 jenis kuih bergoreng....karipap dan c.kacang 
4 biji = rm1
kuih lain pun ada...(semuanya 10 jenis)







dan...
yang ini
bukan untuk dijual......
ini selera saya - sesekali je








the magic of thinking big
sila klik SINI untuk review buku ini
pembacaan saya baru masuk bab 2:
'pulihkan diri kita daripada penyakit alasan'


bab ini.....bagi ku
dah seperti termakan sambal cili boh emak tu
bila....
ada satu cerita. kisah penyesalan...
emak: kakcik...nanti kamu kena pergi kursus
kak cik: hmm?
emak: mak tak boleh pergi. KEDA cuma ambil mereka yang berumur bawah 40an. kamu pergi, ya?
kak cik: susah la, mak..nanti jadinya tak faham apa satu pun..kan kak cik ni (....)
emak: cuba lah dulu...

senyap. emak dah merah muka...aku dah jadi anak derhaka, ni...
kak cik: misah ganti, bleh?
misah: okey...

alasan..alasan...alasan
saya tak larat...saya tak sihat...i've hearing problem...i can't hear very well
hmmmm....
ini lah...bila




2 comments:

rintzpalil said...

Kak cik,
Saya amat terkesan dgn tulisan kak cik ini. Sungguh! saya juga sering beri banyak alasan sebelum berjuang. dek kekurangan diri. saya ni gagap!

nusrahisa said...

baru letak button share..
oh! rupanya dah di share. ramai pulak tu..
tq banyak